Разред 5-7

Hinweis: Dies ist eine automatische Übersetzung des Seiteninhalts (Македонски). Für verbindliche Informationen gilt der deutsche Originaltext. Original anzeigen

Hinweis: Dies ist eine automatische Übersetzung des Seiteninhalts (Македонски). Für verbindliche Informationen gilt der deutsche Originaltext. Original anzeigen

Набљудувачка фаза во GyRa

Петите и шестите разреди во гимназијата во Хамбург се групираат како набљудувачка фаза. Целта е децата од различни основни училишта заедно да се подготват за работа во гимназијата (средно и горно ниво). Овие две години ќе ги следи класниот водач и наставниот колегиум. Размената со родителите ни е многу важна. Во продолжение ги собравме за вас што набљудувачката фаза во Gymnasium Rahlstedt ја означува и што ни е важно:

Голема група луѓе стои на плажа, поголем дел со подигнати раце, и се смее во камерата. Сцената е светла, веројатно при зајдисонце. Во позадина се гледа песокот и морето.

Предмети

Во Gymnasium Rahlstedt се учат главни предмени (немачки, англиски, математикa и во петтиот клас втор странски јазик) во прв план секогаш пет часови за да децата стекнат добри и темелни стручни, методолошки и социјални компетенции. Другите предmeti се по два часа. Бидејќи децата на ова возраст имаат голем потреба за движење, спортот се предава три часови.

Предмет Класa 5 Класa 6
Немачки 5 4
Математика 5 4
Англиски 5 4
Француски / Латински   5
Природни науки и технологија 3 2
Географија 2  
Историја   2
Верска настава 2 2
Спорт 3 3
Практична музика / Музика 2 2
Уметност 2 2
Театар 2  
Час за труд во класата / Класен совет 1 1

За да се зајакнат учениците од самиот старт во мирен и кооперативен однос меѓу себе, секоја недела се одржува Класен час, во кој покрај класниот совет се нагласува и социјалното учење.

Петтите класови имаат секој ден шест часови на настава и еднаш неделно попладне два часа театар. Шестите класи имаат попладне еднаш седма час како дополнение на секој ден шест часови настава. Обично наставата се дели на дуел часови, за да се внесе мир во процесот на учење.

Распоред на часови во петтиот клас може да изгледа на пример така:

Drei Dokumente auf einem Tisch, die für Planung, Ziele und Erfolge verwendet werden. Die Dokumente enthalten verschiedene Layouts mit Feldern für Notizen und Informationen. Oben steht Bild zeigt mehrere Informationsblätter. Eines zeigt eine schematische Darstellung der menschlichen Organe. Ein weiteres enthält eine Tabelle mit verschiedenen religiösen Symbolen und ihren Namen. Der Hintergrund ist in einem einfachen Layout gehalten, um die Inhalte klar hervorzuheben.  

Im zentralen Hausaufgaben-Kalender notieren die Schülerinnen und Schüler nicht nur die Hausaufgaben, sondern auch alle Informationen, die für Sie als Eltern wichtig sind.

Ebenfalls der Kommunikation zwischen Ihnen und uns (also der Klassenleitung und den Fachlehrerinnen und -lehrern) gewidmet ist ein umfangreicher Formularbereich. Hier können Sie zum Beispiel einfach und übersichtlich eine Entschuldigung bei Krankheit für Ihr Kind ausstellen. Die Fachlehrer haben die Möglichkeit, sollte dies einmal nötig sein, Verfehlungen wie vergessene Hausaufgaben oder Störungen des Unterrichts zu notieren, die dann von Ihnen gegengezeichnet werden müssen. Natürlich finden Sie im GyRa-Planer auch alle Kontaktdaten, sollten Sie direkt zu einem bestimmten Thema Gesprächsbedarf haben. Der GyRa-Planer ist also für uns und Sie ein wichtiges Kommunikationsmedium. Auf diesem Weg bekommen Sie als Eltern alle Informationen, die Sie benötigen und begleiten die Leistungen Ihrer Tochter oder Ihres Sohnes eng.

Auf einigen Seiten geht es um die Ziele und das Erreichte Ihrer Tochter oder Ihres Sohnes. Die Schülerinnen und Schüler haben so selbst jederzeit ihre persönlichen Lernziele im Blick und freuen sich über Lob der Klassen- oder Fachlehrer bei besonderen Leistungen. Auch dies wird im GyRa-Planer festgehalten. Dieser Teil ist natürlich für Sie als Eltern ebenso interessant.

Im hinteren Teil finden die Schülerinnen und Schüler Fachwissen zu etlichen Themen, die ihnen in der Beobachtungsstufe begegnen. So dient der GyRa-Planer auch als Unterrichtsmedium. Außerdem finden Sie im GyRa-Planer alle wichtigen Informationen zum Gymnasium Rahlstedt (Telefonnummern, Ansprechpartner, Raumpläne usw.).

Soziales Lernen

Bereits in unserem Leitsatz „Menschen bilden“ steckt der Anspruch einer umfassenden, ganzheitlichen Bildung am Gymnasium Rahlstedt. Neben dem Vermitteln von Kompetenzen und Fachwissen steht bei uns vor allem das Kind in seiner Person und seinem Handeln im Vordergrund. Die Stärkung der Individualität und der Gruppenzugehörigkeit sind zentrale Bausteine beim Lernen. Dazu wird das soziale Lernen am GyRa groß geschrieben, denn wenn der Einzelne sich wohl und zufrieden fühlt, kann er sich kreativ und produktiv in die Gruppe einbringen. Diese Fähigkeiten werden ebenso in anderen Gruppen (z. B. Familie, Sportverein, etc.) und nicht zuletzt auch in einer funktionierenden Gesellschaft benötigt.

Soziales Lernen finden sowohl im Fachunterricht, als auch in der Klassenstunde sowie bei außerunterrichtlichen Projekten statt. Hierzu einige Beispiele:

  • Der Deutschunterricht startet in Klasse 5 mit dem Thema: Meine neue Schule und ich.
  • Auch im Englischunterricht wird auf die neue Situation eingegangen mit den Kapiteln: Welcome und New school – new friends.
  • Im Sportunterricht werden die Kinder mit teambildenden Spielen zur Kooperation ermutigt.
  • Die Klassenstunde vereint viele Impulse zum sozialen Lernen. Unter anderem findet hier regelmäßig der Klassenrat statt. Auch stehen Themen, wie „Wir werden eine Gruppe“, „aktives Zuhören“ und „Feedback-Formate“ auf dem Programm.
  • Außerunterrichtliche Projekte finden an drei Projekttagen im Jahr für die ganze Schule statt. Das Angebot wird mit der Klasse abgestimmt, sei es das gemeinsame Schlittschuhlaufen, der Besuch im Rathaus oder die Erkundung der Elbphilharmonie. Oder auch der Besuch des MINTariums bzw. des DESYs.

Eine Gruppe von Kindern sitzt im Freien unter einem Baum, umgeben von buntem Herbstlaub. Sie halten Essen in den Händen und sind auf Holzbänken und Decken platziert. Es gibt eine fröhliche, gesellige Atmosphäre, während sie gemeinsam Zeit verbringen. Im Hintergrund sind weitere Bäume und ein Zaun sichtbar. Zwei Kinder spielen im Freien auf einer Wiese, umgeben von buntem Laub. Ein Junge trägt ein blaues Sweatshirt und hält einen gelben Ballon, während ein Mädchen in einem lila Mantel ihm gegenübersteht und lächelt. Beide sind in eine spielerische Interaktion vertieft.Gruppensport in einer Turnhalle mit mehreren Personen, die aktiv an einem Spiel teilnehmen. Im Hintergrund ist ein Basketballkorb zu sehen, und im Vordergrund steht ein orangefarbener Verkehrshütchen. Die Teilnehmer tragen sportliche Kleidung und sind auf einer Sportfläche mit Linien und Markierungen. Голема група деца и млади луѓе седат на подот во спортска сала. Тие се облечени во различни спортски облеки и внимателно гледаат во еден правец. Околу нив се распоредени спортска опрема и портокалови маркери. Ѕидовите на салата се со дрвен изградба, и има кошари за кошарка како и прозорци. Оркестар свири на сцена во модерен концертен салон. Музичарите се во формална облека и се фокусирани на инструментите. Позади се видливи празни седишта, а светлината е насочена кон сцената. Група деца и возрасни седи на концертни седишта во просторија за настани. Чуварите се во различни позиции и носат различни облеки. Просторијата е светло осветлена, а во позадина се појавува витка архитектура. Група ученици и наставници стојат пред знакот

Kennenlernen

За да се практикува социјалното учење уште од почеток, во GyRa се одржува Недела за запознавање на почетокот на учебната година. Откако учениците се запознаа пред летните распусти на Додел за запознавање, тука има можност да се запознаат поблиску и под мото Ќе станеме класа да пораснеме заедно во заедница. Заедно се ориентираат со помош на училишна локација и ги зајакнуваат заедницата преку првото заедничко искуство во форма на излет.

Новите шестокласци се поддржани од почеток од страна на партнерски ученици од средното училиште. По два постари ученици се грижат за една петта класа. Тие даваат совети, на пр. при училишната локација, доаѓаат во паузи за да се дружат и играат и учествуваат и во првите излети. Така помагаат на новите да „станат класа“. Оваа поддршка често трае и надвор од петтиот училишен годишник.

Третата школска недела секоја година е посветена на класната заедница. Петти година води, меѓу другото, програма против мобинг. Исто така се фокусирани на активности за заедништво, како HVV-рамла или мали излети.

Искуството покажува дека со нашиот концепт новите петти класи брзо се прилагодуваат и се чувствуваат добро во GyRa. Ова е најдобра основа за учење и растење.

Групи на деца и возрасни стојат на отворено на тревник околу дрвја и згради. Некои учесници држат материјали во раце, додека стојат во отворен круг. На подот лежат ќебиња, а сцената изгледа активна и заедничка. Модерен дво-спратен објект во градителски стил со голем поткриен покрив. Пред објектот се наоѓаат различни можности за рекреација како маси за играње тенис и клупи. Во предниот дел има неколку деца кои одигнуваат кон зградата. Околината е исполнета со дрва и зелени површини, а облачно небо.Група деца, кои радосно стојат заедно и држат шарени лушпи во камерата. Тие се насмеани и имаат различни стилови на облекување. Позадината е од дрвена ѕид. Група деца игра на ливада. Некои деца стојат заедно, додека други во позадина трчаат. Сите носат слободна облека, главно темни маици. Околината е зелена и сончита, со дрва во позадина.Децата играат во вода, додека седат во црвени чамци. Некои деца пaдaат со тапови, додека други се во водата и држат чамецот со весла. Во позадина се гледаат клупи и дрва. Четири деца играат во плиток воден резервоар. Две деца стојат во кружно бродче, додека две други се во водата и ги туркаат бродчето со весла. Детeтa носат шарена летна облека и забавуваат. Група девојчиња со ранци седат на клупа и разговараат. Во позадина се гледаат дрва и ливада. Некои девојчиња се зафатени со пакувањето, а други гледаат во камерата. 

Паралелно се одржуваат настани на кои и родителите можат да се поврзат меѓу себе. Покрај инфо-размената, која ја овозможува GyRa-планерот, родителските состаноци и личните разговори нудат доволно можности за запознавање. Исто така добивате ги контакт информациите од класниот раководител и од директорот. Со нетрпение очекуваме жив обмен.

Зaедно сме во тесен контакт и со соседните основни училишта. Се користат взаемни можности за практична посета и стручни конференции за информирање помеѓу себе. Учениците и ученици

chüler der fünften Klassen treffen ihre Grundschul-Klassenleitung wieder und können berichten, wie sie sich an der neuen Schule eingelebt haben. Diese Begegnungen sind nicht nur für beide Seiten ein schönes Erlebnis, sondern bieten auch uns und den Kolleginnen und Kollegen aus den Grundschulen immer wieder Anhaltspunkte, wie wir den Schul-Übergang für unsere Schülerinnen und Schüler ideal gestalten können.

Вашиот контакт за прашања

За сите прашања во врска со набљудувачкиот период нашата одделенска раководителка е Brigitte Köchlin: brigitte.koechlin@bsb.hamburg.de

Портрет на насмеана жена со очила, која носи виолетен шал. Позадината е светла и нејасна. Таа носи маица со лого.